גרפיטי בבנקוק

בנקוק מלאה בריחות, בעיקר של אוכל. בכל פינה יעמוד מישהו וינסה למכור לך איזה מעדן שהוא הכין. עיר שמלאה בתיירים, רכבים, אוכל ופיח. נכנסנו למין סיחרור של הטירוף המקומי. אם הולכים בעקבות התיירים מגיעים לאין ספור שווקים וקניונים אבל אם עוצרים לרגע את הטירוף מגיעים לסמטאות מיוחדות וצרות, אם אפשרי לרגע ללכת לאיבוד ולהכנס לבית של מקומיים על שפת הנהר. מטורף לראות איך אנשים חיים על שפת הנהר או הרכבת, בצפיפות ובפשטות שכזו.

חיפשנו לצאת לסיור בעקבות הגרפיטי ואמנות הרחוב כששאלנו מקומיים הם הסתכלו עלינו קצת בהלם. לשמחתנו ד"ר גוגל מצא עבורנו כמה מקומות שלגמרי שווים ביקור.

התחלנו באיזורנו- איזור הקוואסן וראינו בין כל חנויות התיירות קיר מלא בציורי קיר.

המשכנו עם מונית לכיוון ה"צ'יינה טאוון" והכוונו את הנהג ל

כבר שהגנו ראינו עבודה גדולה ומושכת לעין

המשכנו עוד קצת ברחוב והגענו לשתי עבודות ענקיות – אחת של אופניים מצויירים והשניה- מרשימה בטירוף של ROA אמן מצ'ילה שראינו גם בפריז, צייר שני פילים ענקיים, כמו בשאר הציורים שלו הוא צייר את זה בשחור לבן ופילים- לזכר הפילים שכנראה היו כאן לפני שהאיזור התייעש.

המשכנו משם ברגל לאיזור שמלא במוסכים ומנועים ישנים. המפה הראתה שהאיזור מללא בעבודות אבל מצאנו רק כמה עבודות קטנות, עם זה השכונה הייתה מיוחדת ולגמרי שווה ביקור בה.

הגענו לכיכר יותר תיירותית, קנינו לנו שייק טרי בכל טוב, איזה מאכל מור צמחוני והמשכנו לנו לדרכנו.

כשהגענו למלון קראון פלאזה המפואר פנינו שמאלה ובתוך סמטאות קטנות מצאנו כמה עבודות קיר יפות ביניהם העבודה היפיפיה של

חזרנו לכיוון מלון קראון פלאזה וכשעברנו אותו מימינינו הגענו לעבודה המרשימה של

Rama II in 1820.

המחתרת - ובמיוחד אמנות הרחוב - התפתחה בבנגקוק כדרך חדשה ותוססת לאמנים לשתף יצירתיות שמכילה תכופות הודעות חברתיות או הומוריסטיות.

אלכס פייס הוא אמן רחוב בולט שחתימתו היא "פנים התינוק", אשר בהשראת בתו כילדה חדשה. הפנים משתמשות בסמל פנים התינוק כדרך להעברת מסרים על העתיד.

"אני רוצה לייצג את הדור הבא של בני האדם. אני גורם להם להיראות מודאגים - הם מודאגים לגבי העתיד ", מסביר ג'יימס לאל.

אמנות רחוב עוברת מן המחתרת אל המיינסטרים בבנגקוק, אשר רק אירחה את הפסטיבל הראשון שלה לאמנות רחוב. אבל לא כולם משוכנעים.

"יש עדיין דימוי של עבודה גסה, ועבודות אמנות שנעשו על ידי אמנים לא מחויבים", מסביר פוולי סריסומפול, אמן רחוב מתפתח. "מבחינתי, אני רוצה לעשות כמיטב יכולתי כדי שאנשים יבינו שאמנות הרחוב יפה".

ג'ייסון לאל הוא מוזיקאי ומנצח עם התזמורת הסימפונית של סינגפור, אשר בוחנת את האמנות והתרבות של תאילנד עבור סדרה זו ב- BBC World News.

אם אתה רוצה להגיב על הסיפור הזה או כל דבר אחר ראית ב- BBC תרבות, ראש הדף שלנו בפייסבוק או הודעה לנו בטוויטר.

ואם אתה אוהב את הסיפור הזה, להירשם השבועון bbc.com תכונות הידיעון, שנקרא "אם אתה רק לקרוא 6 דברים השבוע". מבחר נבחר של סיפורים מ- BBC Future, Earth, Culture, Capital and Travel, שנשלח לתיבת הדואר הנכנס שלך בכל יום שישי.